Cukrzyca ciążowa czy też cukrzyca ciężarnych spotyka coraz więcej przyszłych Mam. Jeśli jesteś jedną z nich, znajdziesz tu kilka praktycznych informacji, które pomogą Ci przetrwać ten czas z dobrze ustawionymi cukrami. To moja druga ciąża z cukrzycą.
Blog > Komentarze do wpisu

Rytm posiłków dobry dla cukrzyka cz. I

Poziom cukru jest ewidentnie zależny od pory dnia i kolejności posiłku. Napiszę Wam jak działa to u mnie, a być może u was będzie podobnie. To samo obserwują inne dziewczyny z cukrzycą.

  1. Najtrudniejsze jest śniadanie, bo wywołuje najwyższe cukry. Dlatego warto je jeść o stałej porze (podobnie jak pozostałe posiłki). Polecam nie więcej niż dwie małe kromki chleba ciemnego (o chlebie napiszę oddzielnie). To niewiele, ale można do tego dorzucić dosyć dużo dodatków, a więc położyć sałatę, wędlinę lub rybę lub jajko i jeszcze jakieś warzywo. Jeśli tym warzywem jest papryka, to tylko na jedną kanapkę. Na śniadanie nie jadamy nabiału!
  2. Do posiłków najlepiej pić wodę lub herbatę. Polecam jednak herbatę owocową robioną NIE na czarnej herbacie, ale np. na hibiskusie. Mi świetnie trzyma cukier herbata rooibos. Czarna herbata jest zdradliwa.
  3. Drugie śniadanie można jeść już po 1,5h - 2h po pierwszym i moze to być oczywiście znowu kanapka lub musli lub sałatka. Jeśli jest to kanapka, to można ją połączyć z owocem, co ja uwielbiam bo jestem uzależniona od owoców. Z owoców można jeść: jabłka, mandarynki, grapefruity, orzechy włoskie, truskawki, wiśnie. Ważne jest, żeby nie jeść ich za dużo. teoria mówi o 150g, ale to trzeba wyczuć samemu. Jeśli jest to musli z mlekiem, jogurtem czy serkiem wiejskim, to nie jemy już owoców, bo nabiału nie wolno łączyć z owocami. Do sałatki zawsze dodajemy kromkę chleba lub pieczywo chrupkie lub macę.
  4. Kolejnym posiłkiem może juz być obiad. Obiad jest w miarę normalny, choc sporo mniejszy od standardowego. Moga to być ziemniaki (nie rozgotowane), ryż (nie rozgotowany brązowy) do tego chude mięso gotowane lub pieczone i surówka lub sałatka. O obiadach jeszcze też napiszę :)

Ok. Na razie starczy :) odpocznę i napisze ciąg dalszy.

 

Pozdrawiam wieczorowo,

   ahima

niedziela, 08 stycznia 2012, ahima

Polecane wpisy